امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/04

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

11:42 AM 1400/04/19 تعداد بازدید: 149
معاون آبزي پروري اداره كل شيلات استان سيستان و بلوچستان از پيگيري دانشگاه امام حسين(ع) جهت  اجراي پايلوت پرورش ماهي در محيط محصور دريايي (قفس) در منطقه خبر داد. 

به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات استان سيستان و بلوچستان،  حميدرضا نصيري معاون آبزي‌پروري شيلات استان بر اهميت اجراي پايلوت پرورش ماهي در محيط محصور دريايي (قفس)  جهت دستيابي به بهترين روش و كاهش مخاطرات سرمايه گذاري تاكيد نمود.     

وي با تشريح مزيت هاي شيلاتي نوار ساحلي جنوب استان سيستان و بلوچستان به ظرفيت‌هاي  پرورش ماهي در قفس شناسايي شده در طول آبهاي ساحلي جنوب استان توسط مشاور اشاره نمود .

نصيري در ادامه بيان نمود: در آبهاي ساحلي شهرستان هاي كنارك، چابهار و دشتياري در گام اول ظرفيت بيش از ۵۰ هزارتن توليد ماهيان دريايي شناسايي شده كه تا كنون به تعدادي از متقاضيان جهت اخذ مجوز هاي مربوطه به سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي و نظام دامپزشكي استان معرفي شده اند.

نصيري در ادامه از خصوصياتي نظير اكولوژي، جريانات،  سرعت و شدت امواج و... درياي عمان بعنوان يك درياي باز و همچنين جريانات اقيانوس هند بويژه مونسون كه در طراحي قفس هاي دريايي مي بايست مد نظر قرار گيرد،  همچنين نوپا بودن اين صنعت در منطقه اجراي پايلوت موفق بعنوان چراغ راه براي ساير متقاضيان و سرمايه گذاران جهت موفقيت توليد و سرمايه گذاري و توسعه پايدار را حائز اهميت دانست.

نصيري در پايان افزود:  در همين راستا دانشگاه امام حسين (ع) با توجه به ظرفيت ها ي علمي و امكانات آزمايشگاهي و سخت افزاري آمادگي خود را جهت اجراي پايلوت پرورش ماهي در قفسهاي دريايي را با رويكرد نگاه به توانمندي هاي داخلي و بومي سازي سازه هاي قفس هاي دريايي اعلام و با همكاري ساير دستگاه‌ها از طريق شيلات استان در حال پيگيري و هماهنگي جهت اجراي پايلوت پرورش ماهي در قفس با دانش و تكنولوژي بومي مي باشد.

گفتني است:  سازه قفس متناسب با خصوصيات درياي عمان، تامين نهاده ها بويژه بچه ماهيان دريايي، تسهيلات ريالي و ارزي ارزان قيمت و متناسب، آموزش و دانش فني [[][_]] بهداشتي و مديريتي و ... از جمله مباحث و چالش هاي در حوزه پرورش ماهيان در محيط محصور دريايي (قفس)  مي باشد و ان شاا.. با نگاه همه جانبه و اقدام در تمامي جنبه هاي آن و با حمايت هوشمندانه شاهد فعال سازي ظرفيت هاي آبزي پروري منطقه خواهيم بود.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)